lördag 19 november 2022

Veckans köp & sälj

 


Ännu en eventfull vecka med nya utspel från Akelius.
Nu är det klart att Castellum kommer pausa sin utdelning nästa år och som konsekvens har jag i princip halverat innehavet. 

Största anledningen är att det stormar för mycket kring bolaget, det är aldrig kul när man äger ett papper där det råder en ägarstrid eftersom småspararna ofta är förlorare. 

Som storägare tycker jag att man har ett ansvar att hantera interna strider just internt och inte gå ut i media och baktala ledning och övriga ägare likt Roger Akelius har gjort. 

Jag har även sålt ut mina sista få Nvidia aktier som låg kvar i min KF hos Nordea och ersatt dessa mot American Express Company. 

Köpt i veckan

10 Evolution
1 Christian Dior
1 Kering SA
284 Corem Property Group B
4 Microsoft Corp
5 Apple Inc
19 American Express Company

Sålt i veckan

20 Nvidia
575 Castellum

Mottagna utdelningar

Morgan Stanley: 753 SEK
Abbvie: 692 SEK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...