lördag 16 maj 2020

Börsvecka 20, Att fortsätta köpa och äga aktier trots stark oro på börsen.


Att fortsätta köpa och äga aktier trots stark oro på börsen. 

Det är inte lätt att navigera i dessa oroliga tider på börsen. 
Jag intalar mig själv att det kommer bli bättre på sikt, därför har jag valt att behålla min aktier samt fylla på lite smått. 
Men jag kan ha helt fel också, börsen kan ju faktiskt gå ner 20-30% till. 


Köp:
2   Activision Blizzard 
19 Teqnion
4   AAK
5   Svolder B
30 SBB B

Utdelning:
102,05 SEK från Apple
1513,75 SEK från Latour


Det har återigen varit en tuff arbetsvecka privat, därför har jag inte lagt någon större tid på börsen. Men jag slog till med några köp i alla fall. 

Med facit i hand borde jag ha köpt många fler $ATVI än den lilla spekulationspost jag köpte för några månader sedan, men det är lätt att vara efterklok. 
Jag väljer därför att fylla på lite smått då bolaget har haft en kraftig kursuppgång redan. 
Det är osannolikt att aktien kommer dubblas igen på kort tid. 

Men om jag har lärt mig något så borde han passa på att dippköpa i spelbolag när dom går kraftigt ner, då hela sektorn har återhämtat sig mer än väl, på kort tid också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...