måndag 6 januari 2020

Ut med Boeing, ökning i Alphabet, Nvidia etc


Det råder fortsatt oro på Amerikanska börsen. 
Boeings 737 Max är fortfarande "grounded". Boeing bränner massor med cash just nu i form av kompensation till deras kunder. Dom aviserar även att dom kommer stänga ner produktionen av 737 Max planen i en månad. 
Som investerare känns det illavarslande, därför säljer jag mina 8st kvarvarande aktier då jag inte är intresserad av turn-around case. 

Sälj:

8st Boeing


Köp:

1st Alphabet A
5st Microsoft Corp
5st Nvidia Corp


Jag har tidigare ägt Microsoft, men sålde runt $66. Ett misstag jag ångrar djupt. 
Nåväl, nu återfinns bolaget i mindre skala i portföljen igen... 


Är dock riktigt sugen på att plocka in Amazon också. Men precis som alltid så känns bolaget på tok för dyrt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...