torsdag 2 januari 2020

2020, Nyårsstädning


Under dom senaste 2 åren har jag legat ganska tungt i investmentbolaget Öresund. Jag toppade någonstans kring 1600 aktier.

Men då bolaget har presterat väsentligt sämre än börsen dom senaste 2 åren så är tålamodet borta. Av denna anledning har jag sålt 475st aktier(!) i Öresund och köpt annat. 

Sälj:

475st Öresund

Köp:

8st Absolent Group
6st Addlife
6st Addtech
1st Alphabet A (Nytt innehav)
5st Bure
5st Creades
4st Balder
10st Indutrade
12st Lagercrantz
11st Latour
3st Lifco
4st Lundbergföretagen
2st Mastercard
3st Nolato
2st Nvidia
70st Teqnion




3 kommentarer:

  1. Tror Öresund kommer igen, dom har haft otur att några av deras innehav har vinstvarnat.
    Hoppas dom kan behålla utdelningen i år.

    SvaraRadera
  2. Absolut, det kan ske en turnaround i dom innehav som Öresund äger.
    Men mitt innehav i Öresund var också tungt relativt till mina andra innehav i portföljen.
    I skrivande stund har jag fortfarande 1100 aktier kvar i bolaget.

    SvaraRadera
  3. Ja det är tungt, så tror du gör rätt som sprider ut det på andra innehav.
    Flera investmentbolag har gått starkt senaste tiden. Öresund har halkat efter.
    Har själv Öresund. stör mig lite på att dom köper in sig i andra investmentbolag, blir kaka på kaka.

    SvaraRadera

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...