söndag 1 december 2019

1 månad kvar på året


Vi är nu inne i december månad. Historiskt har decembermånad haft en snittavkastning på ca 1,61 procent sedan 1980. Andelen positiva decembermånader har varit 64 procent. 
Så chansen är därmed ganska stor att vi kommer avsluta 2019 i dur. 

Källa: Länk

Tydligen så har decembermånad redan börja räknas hos Avanza. 🤔
(Det kanske har något med valutan att göra)




Mina fortsatta insättningar kommer primärt gå till att investera i följande bolag förutsatt att inget dramatiskt förändras:

Indutrade
Lagercrantz
Nibe
Addtech
AddLife
Lifco
Teqnion
Absolent group

Utöver dessa så kommer såklart investmentbolagen få sin beskärda del av kakan också. 
Men det är något alldeles magiskt med förvärvsbolag. (Latour har sitt eget Indutrade i form av Latour industries)

Det ska bli riktigt kul och intressant att få följa dessa bolag framgent. I grund och botten så har majoriteten av dessa förvärvskonglomerat diversifierade portföljer, men också decentraliserat styre. Så det finns en inbyggd riskspridning genom att äga dessa. 

Jag har tidigare också skrivit att jag vill öka lite mer i Mastercard, och det ligger fortfarande kvar. Förmodligen vill jag även öka lite i Nvidia också. 

Inser nu efter att ha skrivit hela inlägget att jag kunde ha summerat det med att jag vill öka i samtliga bolag jag redan äger. LMAO

Nåväl... 

Dumpar några bilder nedan.
Anledningen till varför historiken är så kort är för att jag startade upp mitt konto hos Avanza i september i år. 
Resten av portföljen ligger hos Nordea. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...