lördag 27 juni 2020

Börsvecka 26, har köpt mer EVO, BURE, FB

Börsvecka 26 har varit en transaktionsrik vecka.
Likviden efter försäljningen av Creades aktierna har satts i produktion i aktier i andra bolag.

Köp:

5   Absolent Group
8   Balder
9   Bure
19 Brookfield Asset Management
70 Embracer Group B
60 Evolution Gaming Group
6   Fabege
8   Facebook
3   Mastercard
23 Paradox
20 Teqnion


Sälj:

-


Jag har även öppnat en KF hos Avanza i veckan för att förbereda för aktielåneprogrammet som Avanza kommer dra igång inom kort, vilket är en klon av den variant som Nordnet tidigare har kört.

I kort så handlar det om att man ställer sina aktier till marknadens förfogande för utlåning mot en liten ränta som betalas ut varje månad.
Det gäller både att man har valt rätt bolag att ha aktier i samt att volymerna är tillräckligt stora för att ens ta del av erbjudandet, så detta skall enkom ses som en bonus. 

Jag kommer sannolikt att fortsätta att fylla på min nyskapade KF hos Avanza ett bra tag framöver. 
Nedsidan är att det kommer se stökigt ut när man "dubbeläger" bolag. 


Bolagen lägger sig som olika poster istället för att konsolideras på översiktsbilden. 

Nåväl...

Facebook dippade rejält i fredags, så jag passade på att nästan dubbla innehavet där. 
Dessvärre tog likviderna slut, annars hade jag köpt 1 aktie Google också, som också tappade rejält samma dag. 

Som känslan är nu så börjar jag bli ganska nöjd med min Amerikanska tech exponering, där en stor del av investeringarna har riktats mot under årets första 6 månader. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...