fredag 19 juni 2020

Börsvecka 25 sålt delar av Öreund och hela Creades A. Köpt EVO, THQ, Paradox


Portföljsvärde 2020-06-19:
1 265 436 SEK

Börsvecka 25 har varit en aktiv vecka för mig.
Jag brukar vanligtvis inte sälja så ofta, men denna vecka så har jag sålt ut 622st Öresund samt 143st Creades A.

Beslutet att sälja halva innehavet i Öresund var primärt pga sämre avkastning under en tid jämfört med index, men även att portföljen som Öresund förvaltar inte lockar särskilt mycket.
I Creades fall är det tvärt om, aktien har gått som tåget och substansvärdet har hamnat rejält efter.
I mitt fall så sålde jag ut mina aktier till en premie om 60 procent (!).

"En sån här chans får man bara en gång i livet"

Gällande investmentbolag så kan både premien och rabatten spreada isär åt båda hållen, men jag har aldrig vittnat om en värdering så kraftigt premierad som Creades A i skrivande stund, därför kände jag mig tvungen att släppa aktien för tillfället.

Sälj:

622 Öresund
143 Creades A *snyft*

Köp:

10 AAK
2  Absolent Group
16 Addlife
2   Adobe *nytt*
1  Alphabet
15 Balder
65 Bure Equity
10 Datadog *nytt*
10 Evolution Gaming *nytt*
50 Embracer *nytt*
3   Facebook
17 Paradox *nytt*

Kassan uppgår till ca 82 000 SEK i skrivande stund.

Jag har fyllt på med en del nya innehav, däremot är dom fortfarande små relativt till portföljsvärdet.
Kommande dagar kommer tillbringas att försöka lista ut var man ska placera dessa likvider samt om det är något annat innehav som bör skalas ner något.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...