fredag 27 augusti 2021

Börsvecka 34, ökat i Amerikanska utdelare


Portföljsvärde 2021-08-27
Avanza: 1 992 996
Nordea: 605 878


Köpt

10st Infrea
2st JP Morgan Chase & Co
2st Goldman Sachs Group Inc
2st Abbvie Inc
2st Amgen Inc

Utdelningar

-

Jag har fortsatt att öka i Amerikanska kvartalsutdelare denna vecka för att säkra upp det månatliga kassaflödet. 
Det är fortsatt februari-månad som är den sämsta utdelningsmånaden, som i skrivande stund ligger på ca 470 SEK. 
I övrigt så är utdelningen som lägst i Q1 (ca 1900 SEK).

För någon anledning så blir jag mer & mer entusiastisk över utdelningar och kassaflöden, något som jag trodde jag hade gått ifrån. 
Men jag är nog en klassik återfallsförbrytare gällande utdelningsinvesteringar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...