lördag 29 augusti 2020

Börsvecka 35, har haft mitt ISK hos Avanza 1 år nu.


Portsföljsvärde 2020-08-29:
Nordea: 1 236 621
Avanza: 235 147

Sålt:

5 Creades A


Jag ogillar egentligen att sälja aktier som fundamentalt går bra.
Men när ett investmentbolag har en premie norr om 80 procent så är det svårt att fortsätta att sitta på händerna. 
Tidigare i år sålde jag 143st Creades aktier från min Nordea väska på 630 SEK per aktie och tyckte det var en av mina bättre "swingtrades" där och då. 
Dessa 143st aktier hade varit värda 26k mer idag...

Avanza

Min ISK-portfölj firar 1 år sedan jag startade upp ett nytt konto på Avanza i fjol. 
Utvecklingen har varit riktigt fin och det är primärt bolag såsom Nvidia, Addlife och Creades som procentuellt har varit ångloken i portföljen. 
I rena kronor är det Nvidia, Addtech och Bure. 

Jag är inte på något sätt en aktiv investerare, men jag lägger ändå ner en del tid runtomkring börsen exempelvis genom att läsa rapporter och hålla mig uppdaterad. 
Den lilla extra tiden har gjort det värt att inte investera i en Nasdaq100 index fond, än så länge... 
Men det är knappast med hästlängder man har slagit index, så man bör alltid ta sig en funderare om det verkligen är värt att vara en så kallad "stockpicker". 

Apple

Apple kommer genomföra sin 4:1 nu på måndag, så istället för 11st aktier kommer jag ha 44st om inte Nordea strular. 
Historiskt så har Apple genomfört 4st tidigare aktiesplittar. 

2:1  år 1987/2000/2005 
7:1  år 2014


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...