fredag 24 april 2020

Börsvecka 17, lönevecka


Portföljsvärde 2020-04-24:
1 103 564 SEK

Köp:

2  Lifco
2  Balder
4  Byggmästare Ahlström
12 Indutrade
2  Addtech
5  Svolder
22 Teqnion
120 SBB B
29 Brookfield Asset Management A
1  Alphabet C
3  Mastercard
5  Microsoft




Även vecka 17 har varit skakig med både upp och nedgångar (något vi investerare har blivit vana vid). 
Det är även lönevecka för mig och många andra hårt arbetande Svenskar därute. 

Jag har utökat andelen utländska innehav procentuellt då jag har övervikt mot SEK. 
Det finns inget uppsatt mål gällande valutaexponeringen, men det skadar inte att minska risken mot SEK.
Min valutaexponering mot utländska valutor utgör ca 24% av portföljens totala värde, not great, not terrible med andra ord. 

Min uttalade strategi är att köpa i alla börsklimat, och det är något jag fortsätter att kapitalisera på även i dessa osäkra Covid-19 tider. 
Men om det tog emot att köpa på toppen i februari så tar det emot även nu trots att värderingarna har kommit ned signifikant. 
Det är något konstigt det där med börspsykologi att man aldrig känner sig nöjd med sina köp.

Nåväl... I digress. 

Peter Lynch sa det väl bäst att det är bättre att vara i marknaden än att tajma marknaden.
Så även om det svider på kort sikt så kommer det ge utdelning i framtiden (förhoppningsvis).  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...