torsdag 18 april 2019

Rapport för v.16

"The fear of missing out" är en återkommande plåga för många investerare, inklusive mig själv. Denna vecka slog jag till på lite fler aktier än vad jag vanligtvis brukar göra, och mer lär det bli. Tiden får utvisa om jag köpt på toppen eller inte.

AAK                    15st
Balder                 15st
Latour                 30st
Lifco                   12st
Lundbergs          16st
Svolder               15st       

Det kändes skönt i efterhand att ha köpt några Latour då jag har fegat alldeles för länge pga värderingen, bedömningen från min sida är att det är ett av börsens bäst presterande bolag över tid. Därför borde man inte fega egentligen.  

Under veckan har Hexagon skiftat ca 6,2 kronor per aktie till sina aktieägare, vilket motsvar ca 353 kronor i mitt fall. Jag har inte återinvesterat utdelningen ännu. 

Öresund har även handlats utan utdelning, pengarna lär trilla in någon gång i början av nästa vecka. I mitt fall skall det motsvara ca 7900 kronor. I skrivande stund är min tanke att dessa skall återinvesteras i Öresundaktien. På tal om Öresund... Varför gör dom så märkliga investeringar numera? (Attendo, LeoVegas...............) Aja, man får hoppas att dom vet vad dom gör i dessa bolag. 


Steve Jobs Apple har åtminstone återhämtat sig från kursfallet i för några månader sedan, vilket känns både bra och dåligt. Har lite ånger att jag inte vågade fylla när kursen dök. Men samma sak kan väl sägas om Boeing där jag inte heller har fyllt på nu när kursen har gått ner sig. 


Bolag som jag håller lite extra koll på just nu som är köpkandidater:

Creades
Nibe
Hexpol
Nolato

Hade köporders inne för både Nolato och Creades idag, men dessa gick ej igenom trots liten spread från min sida. Aja...😢


Ser gärna också att innehavet i Lifco, Lundbergs, Bure, Latour samt Svolder kan ökas på lite mer. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...