fredag 17 januari 2020

Börsvecka 3.


Börsvecka 3 var en ganska lugn vecka, och det verkar som om börserna runt om i världen skakar av sig Iran-krisen med en viss lätthet. Men det är kanske lite tidigt att lägga det bakom sig än. 


Köp:

3st Creades A
3st Bure


Creades

Den största händelsen denna vecka var att Creades substanspremie sjönk rejält. Från att ha svävat någonstans norr om 27% till nuvarande 15% (ish). Det motsvarar ungefär 70 SEK per aktie som gått förlorad denna vecka. Eftersom min strategi inte är att tajma marknaden så har jag både följt med upp och ner i denna aktie. 

Creades rapporterar sin årsrapport den 23:e jan.

Öresund

Öresund är helt ute ur ägarlistan i Svolderaktien. Öresund ägde 18 procent av aktierna i Svolder våren 2019. Med start från förra sommaren har ägande minskat i fast takt och i slutet av oktober gick Öresund under 5-procentsgränsen.

Öresund tillhör fortfarande det enda innehav bortsett från Xano Industri som har negativ avkastning i portföljen. Det känns surt då börsen har presterat ganska väl under samma tid.

Jag har också en oro för att ledningen kommer dela ut aktier istället för en kontant utdelning för 2019 års räkning. 
Öresund rapporterar sin årsrapport den 24:e jan. 



Nästa vecka är det löning och förmodligen blir det en insättning på något av mina börskonton. (jag tyckte det var dyrt redan förra lönen)


Portföljsvärde 2020-01-17:

1 078 728 SEK






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...