torsdag 16 januari 2020

Småköp i Creades & Bure


Avkastningen i Creades aktien har sprungit i väg under en längre jämfört med underliggande värdet, dvs. senast rapporterade substansvärdet. 

Idag kom dock värderingen ner något då aktien sjönk med ca 10% i skrivande stund.
Detta efter att en artikel som publicerades igår på di.se som påpekade just den höga värderingen i Creades jämfört med substansvärdet. Sven Hagströmer, ordförande i Creades skrev även ett kort inlägg om detta på twitter:


"Kanske bara bra att förväntningarna tonas ner även om det svider?
Richard Bråses analys av Creades och Öresund"

Trivsamt att veta att Creades ägare är både ödmjuk och ärlig. Sven är en föredömlig ägare och ordförande för Creades, det tackar vi småägare för. 

Jag passade på att köpa några Creades aktier under denna "dipp". 
Aktien kan dock falla lite till då värderingen fortfarande är något ansträngd på dessa nivåer, men eftersom jag inte är någon bra tajmare så köper jag ändå, om än smått. 

Köp idag:

3st Creades A
3st Bure

Det här blir sannolikt mina sista köp för veckan då jag inte har några fler likvider i väskorna. 
Nästa påfyllning blir sannolikt nästa vecka då det är lönevecka!

2 kommentarer:

  1. Även om Creades fortfarande kan anses vara lite dyra tror jag du gör rätt som fortsätter köpa regelbundet. Trägen vinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag köper ska man vara varsam.
      Aktier går alltid ner när jag köper. Så jag bjuder säkert på en ytterligare nedgång i närtid.

      Radera

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...