tisdag 11 december 2018

Inköp idag

Då var det åter dags att handla lite aktier.
Har haft en hel del problem att sätta upp en KF hos Nordea. Det blev några samtal till Nordeas kundtjänst, men äntligen så verkar allting fungera. 
Omodernt att inte kunna aktivera detta själv genom hemsidan, men vad gör man inte för ett billigt courtage och återbäring på källskatten efter 6 veckor...   😒

Ett stort tack till Krösus som snabbt svarade på frågan på twitter gällande aktiveringen. 


Dagens avslut:

Abbvie Inc                        3st
Boeing Co                        1st
Lockheed Martin Corp     3st
Mastercard      Inc            1st


Vid nästa lön ska jag nog försöka att fylla på lite mer i mina investmentbolag som på senare tid har fått stå på sidlinjen, då jag har velat öka min dollarexponering. 

Jag har även noterad att Nordea klumpar ihop samtliga innehav om man inte använder filter, vilket jag faktiskt tycker är ganska trevligt. Så äger man samma bolag både i sin KF och ISK så läggs dessa ihop och det sammalagda GAV:et räknas också ut från båda kontotyperna.
Vill man sedan veta sitt exakta GAV på sitt ISK så kan man filtrera på just det ISK kontot och se GAV:et på just det kontot samt antalet aktier, värde etc. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...