måndag 19 november 2018

Buying the dip, inköp idag

Blodröd börs idag vilket börjar bli en allt vanligare förekomst. Detta skapar köplägen i bolag som finns i aktieportföljen. Tyvärr finns det inte mycket cash tillgängligt på kontot. 

Apple             2st
Boeing           1st
Hexagon B     4st
Mastercard     1st

Det är omöjligt att sia om huruvida börsen kommer gå upp eller ner härifrån. Men eftersom jag månadsköper i aktier så kommer jag pricka både bottnar och toppar. Tiden får utvisa om detta är toppen eller ej, men jag räds inte att fortsätta fylla på. Däremot försöker jag att passa på att köpa i dom bolag där det har gått ner som mest. 

Däremot börjar jag känna att min position i Hexagon börjar bli tillräcklig sett till kapitalet. 

Jag vet personligen att jag aldrig kommer att lyckas tajma marknaden, därför finns det heller ingen anledning för mig att ens försöka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...