torsdag 25 april 2019

Fler inköp

Inköp idag och igår sammanslaget:

7st   AAK
26st Creades A
8st   Industrivärden C
4st   Lifco
8st   Lundbergsföretagen B
4st   Nolato
15st Svolder B


Jag noterar även att Anna Qviberg har köpt 9000 aktier i Öresund den 23:e. Misstänker att det är återinvesterad utdelning. 

I övrigt så är det all-time high i aktieportföljen likt många andras i Sverige då börsen har gått riktigt bra på sistone.

Jag har än en gång gått emot mig själv genom att diversifiera portföljen, något jag försökte undvika i fjol. Men aktieportföljen har fortsatt övervikt i både Öresund och Latour, där det senare bolaget har gått riktigt bra. Öresund däremot har stått kvar och stampat och man börjar fundera på vad sjutton dom håller på med på Öresundskontoret då innehaven är bland dom suraste degarna på börsen. Med det sagt har Öresund mitt fortsatta förtroende, men det varar inte för evigt. 

Efter mycket strul med Boeing så verkar kursen även börja leta sig uppåt, aktien är upp ca 2,2 procent idag. Däremot väljer Boeing att frysa återköp av egna aktier tills dess att man har löst 737-MAX problemen, vilket kan dröja ett tag tyvärr. Men säkerhet och förtroende är något Boeing inte har råd att tumma på längre. 

Suget efter mer Amerikanskt i portföljen växer sig allt starkare, men en dyr dollarkurs och valutaväxling på 0.25% avskräcker för tillfället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...