måndag 1 oktober 2018

Red Dead Redemption 2






Det börjar dra ihop sig för det nya spelet från Rockstar, nämligen Red Dead Redemption 2 som släpps den 26 oktober 2018. 

Tyvärr verkar det som om spelet bara går att förboka till Xbox One och PS4 för tillfället. PC entusiasterna för vänta tillsvidare. 

Det var för 8 år sedan man släppte föregångaren Red Dead Redemption 1.
Jag köpte faktiskt spelet men spelade bara någon enstaka timme.
Anledningen var att jag avskydde att spela på konsol, men gjorde i alla fall ett försök.
Men jag har hört från vänner att spelet var väldigt bra. 


Första spelet sålde ca 14 miljoner exemplar och vann flera spel-utmärkelser. Därför ligger det en viss förväntan på att det nya spelet skall vara minst lika bra om inte bättre. 









Jag äger några få Take-Two aktier, därför är denna release av extra intresse. 
Rockstar har även utvecklat GTA5 där jag har plöjt en hel del timmar, så om detta spel blir bra så är chansen stor att aktien får sig en skjuts i nordligare riktning. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...