torsdag 25 oktober 2018

Inköp idag

Under förmiddagen idag var börsen något nedpressad vilket öppnade upp för lite mer aktiehandel för min del.

Öresund     18st

Hexagon B  6st

Mitt innehav och intresse i investmentbolaget Öresund har vuxit sig ganska stort på sistone. Med största anledning att jag tycker att deras förvaltning är väldigt spännande med innehav såsom Bioarctic som rusat på kort tid, men även blankningen i Protector som prickades rätt. 👊💪


Vad gäller Hexagon så har aktien alltid sett dyr ut, men det kan förvisso förklaras av den goda tillväxthistoriken. Därför har jag stått på sidlinjen allt för länge vad gäller detta bolag och missat en fantastisk tillväxtresa. Men nu har jag alltså valt att kliva in i Hexagon för första gången, därför är det väldigt passande att aktien har dippat ganska mycket på sistone. Mitt nuvarande GAV är på ca 459 SEK fördelat på 24st Hexagon B aktier.  
Som vanligt brukar mina nya aktier i aktieportföljen gå uselt till en början, och Hexagon var inget undantag. Men förhoppningen är att Hexagon kommer fortsätta att utvecklas positivt även i framtiden. 

Förutsatt att ingen försäljning sker i aktieportföljen så kommer det nog inte bli några fler köp förrän utdelningen från Abbvie och Svolder landar på kontot. Även fast det är superviktigt att spara och investera så kan det ibland vara kul att göra lite annat för pengarna utanför börsen. 😇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Atlas Copco fyller ett vakuum

  Översikt Introduktion Första kvartalet 2023 i korthet Marknadsutveckling Kassaflödet Serviceaffären Risker V...